sweet sour
tutorial coming:)
07 February 2013 • 2:55 AM • 2 comments


hai semua..!!
*waving*
tengah baik hati ni nak kongsi ilmu yang aku dapat dari seorg tweetfamous..
weeheeee~~
dia baik...korg tweet dia..klu naseb korg smua baik dia blas balik...
kay tau tu ade yang tak kisah pun kan..
*lantak pi la lu...ecehh sket hati eh..mntak maaf ye*

first of all tuto nie very interesting..macam2 bleh buat dengan tutorial ni..
utk blog korang utk twitter and background..
everything!
if u have a good ideas in decorating..!
hasil sendiri tau..
korang akan bangga punya...
*macam aku rasa tu la aku rasa...erk?*

hasilnya jadi macam nie:)

nie yang original tapi dah diedit sedikit...hehehe~ gambar ori sudah hilang..

yang nie totally edit gila..hahaha:D

first step korang semua pastikan ada gambar..
*of course la kan*
aku ambik gambar yuna then korang letak kat desktop mcam ni...
drag gambar yang dah di download and letak kat desktop mcm gmbr bawah nie..


nampak eh4sm tu..tu gambar yuna..ok then korang tekan gmbar tersebut and tekan right click cari OPEN WITH then cari PAINT..
fixed kan gambar tu so akan nampak the whole gambar la..
then ikut gambar seterusnya..


nampak bulat tu drag kan ikut suka hati..
sebenarnya aku lebih prefer background dia white colour..lagi senang..klu tangkap gambar background putih lighting pun putih kay!.
masalahnya sekarang baru aku perasan..nvm boleh je tapi susah skit la...kay...
kena pham betul betull..


da drag seterusnya....

part ni agak payah la...aku guna yang dalam bulatan sebelah kiri sekali..okay then ikut je bentuk yuna tu..xpayah betul sgt tdi kay...garisan yang korang buat tu mesti bersambung balik tapi jangan lukis kat yuna la k..
jangan panic korang akan jumpa dotted line lepas lukis tu...
mcam gambar bawah ni..


then makan jap...chillax dulu..ambik angin relax kan tangan..
apa marah??
nampak tak sabar tu..haha:)

then cari kat keyboard korang button delete...ade kat atas sekali sebelah kanan...tekan tu nanti jadi...
taraaaaaa....


hah magic kan??
hilang...!!!
*okay tau tu tulisan buruk..ignore kan!*

next step is....


magnifier tu dengan brush penting sgt masa ni...
first magnified dulu bahagian yang tak berkenaan yang bukan colour putih...
*iye aku tau yuna tu pun bukan putih maksud aku tepi tepi tu lar*


aku da magnified jadi mcam nie..
brush la elok elok ikut betul betul tepi badan yuna kay..jangan sampai tak nampak baju dia pulak..

parapapapapa....tadaaaaa....
*hamboi kemain lgy.....*


dah siap!! kan cantik putih bersih je:)
actually bleh colour background tu tapi guna la cara brush tu..hah susahkan nak colour..tapi kalau usaha xjdi msalah:)
hantar gambr nie pegy picmonkey or photoscape..aku da biasa picmonkey tak reti photoscape..eh sbelum tu save kan hasil karya kita tu kay..hehe lupa..
*al maklumla da tua..cettt~*

then kat situ pandai pandai crop kay hilangkan nama tu...
kat sni hasil sendri la...xyah ajar la kan..
semua da pandai kan?
good job...!

hasil aku buat...taraaaa...!!
*kay tau tak habis taraaa je kan..hahaha:D*

ORIGINAL PICTURE~

EDITED PICTURE~~

awesome kan:)
*cehh perasan je lebih!*
then edited kan dia supaya fit background lar..mcm kat picmonkey ade resize resize kan supaya betul2 muat..
*especially twitter lar*
tak paham tanya aku je:)


so lepas da buat sila sila la credit kat saya...
penat mengajar..
ecehh~


credit je kat twitter or facebook or even blogg..!!
i would appreciate it so much..!
okay bye..!

                                            xoxo your girlfriend.





Welcome to my blog.
Please navigate around happily.
Jangan lupa tinggalkan jejak okay.
tekan Ctrl+C untuk copy.
buat synopsis sendiri pasal movie..hee peace!
fyi i'm belieber and kipassusahmatiyuna.

Post About Linkies Other



Tweetahh

Blog Archives



Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Owner: Nabilah

Daisypath Anniversary tickers
i love you amirull anuar
T
W
I
T
T
E
R
F
A
C
E
B
O
O
K
A
S
K
F
M
I
N
S
T
A
G
R
A
M
Cute Blinking Unicorn